Sunday, March 01, 2009

TOuched

when was the last time your heart been touched by something?

me..last Thursday or Wednesday.

heard the DJs (Sinar FM) conversation with one kakak..

" Akak rasa sedih dan gembira sekarang ni.

Kenapa kak?

Anak akak terpilih untuk mewakili sekolah untuk lumba lari.
Cikgu dia bagitahu akak.

Oo ye ke.

Anak akak ni OKU. Dia BUTA dan baru berumur 7 tahun.
Bila dia dapat tahu dia dapat jadi wakil sekolah untuk lumba lari, dia happy sangat. Amat2 teruja."

then she passed the phones to her daughter.

"Saya akan wakil sekolah untuk lumba lari. Saya umur 7 tahun. Doakan saya berjaya ye kak...(She loves Kak Engku so much)"

I thinks all three of the DJ's speechles caused its took them sometimes to comments on the situation.

Its really touched me, somehow.

2 comments:

Anonymous said...

oit elok je posting blog...awat tak gi photoshoot??? mat saiko ingat ko gi lojing...ehehe...

Anonymous said...

jebat tipu ko tu... dia saje je tanak gi...haha

pss..mat saiko ensem tak? haha

dengo sinar eH? ko ngan shuk satu geng.. dlm van dulu pon sebok dengo sinar..hahaha... van tu apa kabar a?

last time aku touched masa adik aku yg bongsu dia sgt xcited bila dia dilantik jd pustakawan..masa tu dia darjah 4 kot... aku tanya cikgu lantik ke? dia kata, takpon, cikgu tanya sapa nak jadi pustakawan? adik pon angkat tangan.. saya cikgu saya cikgu (aku bygkan sambil melompat2)... sejak itu, dia menjadi pustakawan terbaik sekolah..hehe

eh dah mcm blog aku plak

Post a Comment


ShoutMix chat widget